czwartek, 29 października 2015

PLACKI WANILIOWE Z GRUSZKAMI.

Odkąd zostałam mamą i Tymek dorósł do samodzielnego jedzenia placuszki w różnych formach sprawdzają się idealnie na drugie śniadanie. Nie dosyć że są pożywne i sycące to można przemycić w nich różnego rodzaju owoce lub warzywa. ostatnio furorę zrobiły u nas JAGLANE Z MALINAMI. Nie tylko Młody wsuwał je z wielkim smakiem, ja także nie mogłam opanować się od podjadania. Podobnie było z tymi gruszkowymi z dodatkiem wanilii, na długo zapadły nam w pamięć. Po więcej inspiracji placuszkowych zapraszam do zakładki PLACUSZKI, na pewno tam znajdziecie coś dla siebie. Śniadanie to pojawiło się w najnowszym numerze GREEN CANOE,  w którym znajdziecie jeszcze inne moje śniadaniowe przepisy.




PLACKI WANILIOWE Z GRUSZKAMI

2 jajka
350 ml maślanki
szczypta soli
50 g masła
2 łyżki brązowego cukru
200 g mąki pszennej
1 łyżka domowego ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka sody oczyszczonej
3 gruszki
sok z ½ cytryny

W misce miksera umieścić jajka, maślankę i sól. Masło rozpuścić w rondelku razem z cukrem, ostudzić i dodać do mokrych składników. Do mokrych składników dodać mąkę pszenną, sodę oczyszczoną oraz ekstrakt waniliowy. Wszystko razem wymieszać dokładnie po czym odstawić na minimum 30 minut. Gruszki umyć, obrać, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić na plasterki. Owoce skropić sokiem z cytryny aby nie ściemniały. Ciasto wykładać na rozgrzaną patelnie a na wierzchu układać plasterki gruszek. Smażyć z każdej strony na małym ogniu do zrumienienia się placków. Podawać z miodem.
SMACZNEGO!!!





8 komentarzy:

  1. ho ho ho :) chyba mam pomysł na jutrzejszy obiad :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. myślę, że moja Klara też by się nimi zajadała:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. narobiłaś mi smaka dlatego zapisuję i wkrótce zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapamiętam sobie Twoje placuszkowe rady i wykorzystam, jak mój synek porośnie do jedzenia takich rzeczy :) na razie jest na etapie pierwszej marcheweczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki to dla mnie synonim idealnego, leniwego śniadania :) Uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP