piątek, 14 grudnia 2012

BABECZKI Z MINCEMEAT.

Zrobiłam nadzienie mincemeat, wyszło pyszne. Ale ile można wyjadać je łyżeczką ze słoiczka. Więc szukałam pomysłu na coś szybkiego i prostego, ponieważ czas przez który można je przechowywać płynął nieubłagalnie. I tak mignął mi gdzieś przepis na takie babeczki. Oczywiście jak to mi się czasami zdarza nie zapisałam gdzie, ale w sumie nie było to koniecznie bo łatwo go odtworzyć. I tak oto powstały świąteczne babeczki pod bezową pierzynką, pełen bakalii w zalewie rumowej. Mhmmmmm, niebo w gębie które umilało nam czas podczas ostatniego pierniczenia.


BABECZKI Z MINCEMEAT
piekłam z połowy ciasta
10 sztuk

CIASTO
250 g mąki
100 g masła
100 g cukru pudru
2 jajka
szczypta soli

nadzienie bakaliowe mincemeat, przepis można znaleźć TU
2 białka
70 g cukru


Szybko zagnieść wszystkie składniki ciasta, ja zrobiłam to przy pomocy miksera. Zawinąć w folię spożywczą i wstawić lodówki na minimum 30 minut.
Pikeranik nagrzać na 180 stopni. Przygotować formę do muffinkem wylepiejąc ją cienko rozwałkowanym ciastem. Na czas nagrzewania piekranika wstawić do lodówki. Przed wstawieniem do piekarnika podziurkować widelcem. Piec około 15-20 minut do delikatnego zrumienienia się spodów. Wyjać z piekarnika i odstawić do przestygnięcia. W międzyczasie przygotować bezę. Mikserem na wysokich obrotach ubić na sztywno białka, dodając po łyżce cukier. Masa powinna być sztywna i błyszcząca.
Do ostygniętych spodów, wyjętych z foremki nakładać nadzienie mincemeat, przykrywając je ubitą masą białkową. Wstawić do piekarnika na 20-25 minut do czasu lekkiego zrumienienia bezy, uważając aby jej nie przypalić.
SMACZNEGO!!!




12 komentarzy:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP