środa, 21 listopada 2012

CIASTO CYTRYNOWE Z KREMEM SPECULOOS.

Gdy trafiłam na ten przepis wiedziałam, że koniecznie muszę go wypróbować (w sumie jak co najmniej setkę innych, które czekają w kolejce). Ponieważ po pierwsze wykorzystywał krem speculoos, który chciałam zrobić, po drugie pięknie prezentował się na zdjęciach, a po trzecie nadarzyła się okazja spotkania w kobiecym gronie, a wiadomo co dziewczyny lubią najbardziej:))) Ciasto oprócz dobrej prezencji smakuje też nie najgorzej (ja jednak wolę wypieki bez kremowe, ale reszcie smakował bardzo, przynajmniej tak się zarzekała). Musiałam jednak zmodyfikować przepis, ponieważ ilość cukru w podstawowym przepisie jest przerażająca, ale chyba to taka przypadłość amerykańskich przepisów.


CIASTO CYTRYNOWE Z KREMEM SPECULOOS
przepis z DESSERTS FOR BREAKFAST z moimi zmianami
forma o średnicy 18 cm

CIASTO
200 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
80 g masła
120 g cukru
2 jajka
80 ml mleka
szczypta soli
skórka starta z 2 cytryn
2 łyżki soku z cytryny

KREM
150 g miękkiego masła
230 g kremu speculoos z TEGO przepisu lub kupnego
150 g cukru pudru
170 g serka kremowego

posypka czekoladowa 

Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, zamknąć obręcz.
Mąkę, proszek do pieczenia oraz sól przesiać do miski i odstawić. Masło ucierać razem z cukrem i skórką z cytryny około 2-3 minut. Pojedynczo dodawać jajka, po każdym masę dokładnie wymieszać. Następnie etapami dodawać przesianą wcześniej mąkę z dodatkami oraz mleko i sok z cytryny. Przelać masę do blaszki. Wstawić do piekarnika i piec do tzw. suchego patyczka, u mnie trwało to około 50 minut.
Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika, ostudzić i przeciąć na blaty.

Około 2-3 minut ubijać masło, następnie stopniowo dodawać krem speculoos i mieszać do połączenia. Następnie dodać cukier puder i znowu dokładnie połączyć. Ciągle mieszając dodawać porcjami serek kremowy.



Gdy wszystkie składniki będą gotowe zmontować ciasto. Na blacie rozsmarować krem, posypać posypką, przykryć ostatnim blatem. Na całości rozsmarować krem a górę posypać kolejną porcją czekoladowej posypki.
SMACZNEGO!!!


24 komentarze:

  1. O matko i córko!!! Zaraz się cała zaślinię ;)Właśnie dzisiaj potrzebuję czegoś tak pysznego!! p.s. oczywiście, co już zaczyna być nudne;) zdjęcia powalają :)Pozdrawiam pospiesznie przełykając ślinę :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie pyszności od rana, wow!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Droga, szalejesz... Czy Ty w ogóle wychodzisz z kuchni? Piękny torcik. A powiedz, skąd masz taką fajną paterke? Szukam białej i za nic nie mogę znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wychodzę:) piękę i fotografuje w weekedny ostatnio. paterka z kolekcji nigelli, kupiłam w tym sklepie http://www.lemongrey.pl/pl/p/Patera-na-ciasto-Nigella-Lawson/338

      Usuń
  4. ale odlot! krem z ciasteczek ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie a pewnie jeszcze lepiej smakuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Oba słoiczki kremu wyjadłam łyżeczką albo z bułeczką. Następnym razem postaram się opanować i zrobić to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zaczynasz mnie rozpieszczać tymi słodkimi przepisami:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada niesamowicie. Wlasnie oslinilam monitor.

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie zawał cukrowy, ale jak cudnie wygląda i jak mi do niego kica brzuszek właśnie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda ślicznie i bardzo apetycznie!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale Ania wymyśliła! Brawo. MNiam, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne i niezwykłe połączenie smakowe ; )

    OdpowiedzUsuń
  13. Obłędne ciasto;) Uwielbiam te ciasteczka korzenne więc pewnie by mi posmakował taki krem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglada oblednie pysznie. Czemu mnie nie bylo na tym spotkaniu, no czemu??? Zostaly jakies okruszki dla mnie?

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszny krem i pyszne ciasto, dzięki Tobie moja lista "do zrobienia" się powiększyła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakoś też tak mam z tą listą, że zamiast się zmniejszać to niebezpiecznie się powiększa;) pozdrawiam:)

      Usuń
  16. To ciacho wygląda obłędnie i pewnie jeszcze lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten słodki smakołyk jest idealny na każdą okazję. Niezależnie od tego, czy są to urodziny, rocznica, czy po prostu dlatego, że na to zasługujesz, to ciasto sprawi, że poczujesz się jak członkowie rodziny królewskiej.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP