wtorek, 4 września 2012

SUSZONE POMIDORY.

A dzisiaj w jeszcze słoneczny dzień, zamykam w słoiku zapachy i smaki lata.
A potem w któryś pochmurny i zimny zimowy dzień otworzę go i sobie przypomnę,
o lecie i o tym, ze już niedługo nadejdzie, przecież po zimie zawsze nadciąga lato.



SUSZONE POMIDORY

3 kg pomidorów , ja użyłam podłużnych
sól 
olej 
czosnek
zioła w zależności od upodobań

Pomidorki umyłam i pokroiłam na cztery części wykrawając szypułkę oraz wydrążając część środkową z pestkami. Ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i posypałam solą. Z podanych 3 kg wyszły mi dokładnie trzy blachy. 
Wstawiłam do piekarnika i włączyłam termoobieg na 100 stopni. Suszenie trwa ok 6-7 godzin w zależności od mięsistości pomidorów, co jakiś czas uchylałam piekarnik aby nadmiar wilgoci się ulotnił . Należy suszyć tak aby były podobne do tych ze zdjęcia, nie na tzw.wiór.
Następnie przygotowałam słoiki, wyparzając je w piekarniku w ok 130 stopniach ok 20 min.. Ułożyłam wysuszone pomidory do 2/3 słoika,wrzuciłam po kawałku czosnku oraz gałązce ogródkowego oregano i zalałam gorącym olejem. Należy zalać tak aby olej przykrył pomidory. Słoiki zakręciłam i ułożyłam do góry dnem i gotowe.
SMACZNEGO!!!

3 komentarze:

  1. uwielbiam suszone pomidory! swietny dodatek do mies, makaronow itd :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super, przepis w moim stylu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam suszone pomidory. Dodaje je wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP